Ogólnopolska kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” otrzymała Srebrnego Spinacza w kategorii „Medycyna i Zdrowie” XV edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród odbyło się 1 grudnia w trakcie uroczystej Gali.
Celem konkursu Złote Spinacze jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży Public Relations oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów zrealizowanych w Polsce.
Kampania powstała w odpowiedzi na potrzebę podnoszenia świadomości roli właściwego odżywiania w chorobie i znaczenia żywienia medycznego w procesie leczenia. Strategia obejmowała zróżnicowane działania skierowane do konkretnych grup docelowych – pacjentów onkologicznych i ich opiekunów, a także środowiska medycznego oraz mediów. Osią kampanii był film dokumentalny Anety Kopacz pt. „JA”. W tym roku realizowana jest druga edycja kampanii, także w obszarze chorób neurologicznych.
PRowa część kampanii została zrealizowana przy wsparciu agencji MSLGROUP. Partnerami inicjatywy zostały najważniejsze towarzystwa naukowe i onkologiczne organizacje pacjentów: Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN), Polskie Towarzystwo Onkologiczne (PTO), Polskie Towarzystwo Chirurgii Onkologicznej (PTChO), Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej (PTOK), Polskie Towarzystwo Żywienia Klinicznego Dzieci (PTŻKD), Program Edukacji Onkologicznej (PEO), Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Onkologicznych (PSPO), Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych (PKOPO), Stowarzyszenie Amazonki oraz Fundacja Onkologiczna Alivia.